Osvrti Lucije Kostelac, Nike Vlahović, Emila Eraka i Mirne Lani Avdagić. (Usput, ako vam se naslovna fotografija čini lošom, u pravu ste. To je netko mobitelom snimio s tribine. Apeliramo na Press centar da nam konačno počne slati fotke sa svih događaja na MDF-u!)
Gledala srcem
Iz dana u dan uvijek isto. Održavaju se predstave koje mogu nasmijati vrtićku djecu u pelenama, ali mene ne. Napokon je stigla na Ljetnu predstava za nas, djecu većeg uzrasta, zrelijeg razmišljanja i većih ambicija. Kada je počela predstava pomislila sam što ja ovjde uopće radim, no kako je odmicalo vrijeme počela sam shvaćati tematiku. Glumci su me svojim izrazom lica i izvrsnim pokretima potakli na duboko razmišljanje o životu. Jako mi se svidjelo što nije poput drugih predstava koje će se nekome svidjeti, a nekome ne, već svaka osoba koja se uživila u predstavu mogla je pronaći sebe. Glumci su svoj zadatak odradili na vrhunskom nivou time što su na pozornici ostavili dio sebe, svoje osjećaje i razmišljanja. Posebno mi se svidjelo što su se ljubavni odnosi među partnerima prikazivali kroz glazbu i pokrete. Posebnost predstave koju različiti karakteri i stajališta glumaca prema životu. Gledajući predstavu pokušavala sam sebe uvjeriti da je ova predstava glupost, ali moje oči i srce su govorili drugačije. Pogled nisam makla s pozornice i u srcu sam osjetila kao da se kroz tih 40 minuta sjećam svega lijepog što sam proživjela. S predstavom sam oduševljena i voljela bih kad bilo takvih predstava koje će ljude bar na kratko odvesti od briga i problema i učiniti ih sretnima. Jako mi je žao što je gledalište bilo poluprazno no što ćemo… ne znate što te propustili.
Lucia Kostelac (15)
Med i mlijeko
Umjetnička predstava danas je zaplesala Ljetnom pozornicom. Umjetnost je danas rijetko shvaćena u svijetu, što objašnjava mali broj gledatelja. Ja bih uz uzrast 14+ dopisala u zagrade “pogotovo za umjetnike”. U predstavi je vladala restoranska atmosfera. Utjecaj je najviše dočarala glazba. U restoranu je bilo tučnjave, kartanja, pića i plesa. Ovdje je svaka dama imala svog princa na crnoj stolici umjesto na bijelom konju. Pokreti su se samo preljevali iz jednog u drugi kao med u mlijeko, samo ih je odjeljivala promjena raspoloženja. Najsmješnija situacija je bila kada je plesač držao sve stolice restorana na sebi. Izgledao je kao glomazni jež koji je upravo bio u frizerskom salonu. Nadam se da će umjetnost biti više shvaćena za nekoliko godina. Ali na kraju se svima podiglo raspoloženje kada su ugledali pizzu na tanjurima dvoje izmučenih radnika. Oni su isto zatvarali, ne restoran nego još jedan festivalski dan.
Nika Vlahović (14)
Jako zamišljeni
Prije svega da kažem da je ova predstava bila za djecu 14+ stoga mislim da bi bilo dobro ograničiti ulaz maloj djeci na ovakve predstave, a sad ćete čuti i razlog zašto. Ovu predstavu bih možda i shvatio da sva ona djeca pored mene nisu pričala prvih pola sata kao u dnevnom boravku. Radnju ove predstave bih vam rado ispričao, ali tu se nema što za reći. Tema je vrlo jednostavno zatvaranje jednog lokala i stvaranje ljubavnih veza, prijateljstava i svega drugoga. Ova predstava je osmišljena s vrlo jednostavnom koreografijom od nekoliko stolova i 15-ak stolica koje su zamišljene kao mnogobrojne kreacije. Meni se predstava osobno jako svidjela i stvarno cijenim sav trud uložen u tu predstavu. Također sam s još jednim kolegom imao razgovor s glumcima koji su nam rekli radnju u jednoj jednostavnoj rečenici. Isto tako sam od jedne žene saznao da je redateljica ove predstave htjela da gledatelji odu doma zamišljeni. Nisam gledao reakciju publike, ali mislim da su ostali jako zamišljeni.
Emil Erak (15)
Navodna ljubav
Predstava je bila prekrasna. Sve je bilo nerazumljivo u početku, ali je s vremenom dobivalo savršeni smisao i bilo je nekako poetično. Radnja je smještena u malom, tamnom baru. Radi se o vezama. Ljubavnim vezama i o tome kako se one u raznim stereotipima provlače koz naše male živote. Predstava nema neku određenu radnju već je sastavljena od raznih prizora koji čine algoritam. Na gledatelju je da oblikuje bit i smisao predstave prema svojim iskustvima i prizore protumači prema onome što osjeća. Mislim da se krajem predstave htjelo prikazati kako svi postanemo ludi zbog navodne ljubavi koja nam se odasvud nudi, a mi je objeručke prihvaćamo te ostajemo razočarani.
Mirna Lani Avdagić (14)